Monday 28 September 2015

-Hari Pertama Sekolah-



hai awak.. kenapa pegang novel? kata nak tengok tv. saya nak baca novel tu. 
tak sangka ada boyfren baru. boyfen kite nama dia irfan. umur tak banyak beza. dia baru 2 tahun. kiranya bolehla kalau nak tunggu 20 tahun lagi. dia suka datang sini main dgn mama. err mama eja tapi mama asyik bahasakan diri dia mama, jadi aku panggil mama jelah. 

hari pertama kat sekolah.. hmm ingatkan 3 orang ke 4 orang rupanya 7 orang. hari ni baru la misteri kehilangan surat aku terbongkar. rupanya ada jugak budak ipda kat sini. korang la tu yg ambik surat tak bagitahu aku. dari jauh, eh macam kenal. macam si muiz. kawan dia siapa? makin dekat makin jelasla muka 2 orang tu.. 

camne boleh terlepas ke sini?
siapa yg terlepas sebenarnya?
err.. krik.krik.
opps sorry. aku tak tahu pun rumah kau tu kat sini. maafla aku yg masuk kawasan kau.  
hmm mulanya memang tak suka dgn dorang tapi takpela. dorang bukan ustad skema. yg penting surat tu ada dgn dorang. 


harapla gb macam tu sampai akhirnya. jangan dia serius sangat. sekolah kecik jadi tak dapat nak jalan sangat dan yg paling aku suka dia takde bangunan tinggi. 

eja, camne cakap perak? 
err. aku keliru dah perak dgn kedah. aku nak cakap perak terkeluar pulak kedah. macam la aku pakar sangat. kat kedah aku guna bm biasa je pun. bila balik sini buat pelik. pastu kami 3 dari kedah dukla komen kat sini banyak kedai mamak. kedai melayu takde ke. kawan duk cakap nak makan pizza mcd segala macam. hai korang ni nak jugak makan benda yg tak berapa sedap & mengenyangkan. aku makan nasi je. mcd walaupun orang tak suruh boikot memang aku takkan jejak lagi sebab memang tak sedap. eja tanya, na, kau makan mcd? mcd tak berapa sedap kan. rosak plan orang dgn aku.

siang tadi uncle eja belanja chicken rice yg bukan sekadar nasi ayam.. hmm nasi ayam ni boleh kira plihan terakhir aku. nak kata tak suka tu tak jugak tapi takla nak pilih dia kalau ada benda lain. 

baru hari pertama.. masih ada kedua, ketiga dan seterusnya. 7 orang senang sikit kot nak buat projek. lulus intern bolehla dapat ijazah. 


No comments:

Post a Comment