Thursday 3 September 2015

RASA APA??

rasa apa??
rasa taknak tidur. mata tetibe baik hari ni. taknak pulak dia tidur. biasanya buat kerja sikit terus mengantuk. 

kenapa aku tak dengar loceng tamat masa? sebab aku cakap laju ke? masa ada lebih ke? biarla tu. yang penting lepas dah. bermula dgn nak pergi awal tapi banyak pulak nak edit last minit. pastu hyperlink buat hal sebab aku masuk ppt ke folder lain. dapat jugakla sampai 10.20 kat sana. panel takde lagi cuma pengerusi penjaga masa michel ajie koo estefa je yg ada. tak sempat nak tenangkan diri panel sampai terus isi borang terus mula. 15 minit macam sekejap. semua komen dan penambahbaikan tu membuktikan aku masih muda, masih belajar. cuma part cakap laju tu takleh nak elak bila neves. pape pun alhamdulillah intervensi tu diterima. terima kasih bebanyak michelle sebab bagi aku jalan menuju ke kajian ni. terima kasih jugak kat aisyah sebab bagi aku idea nak ubah. 

ni idea sendiri ke?
mestilah tak. aku ubah dari the tutor house double digit multiplication fence. 
mungkin X-Circle tak berapa cantik dipandang tapi ia dapat bantu budak-budak tu jawab darab. 

ah sakit mata aku pink dengan biru. dulu dua warna ni aku tak suka kalau bergabung. kakak aku tanya kenapa pakai tudung tu? sebab tudung tu je padan dengan baju. cik mun penjaga masa dan cik ajie tak tahu kenapa taknak balik. terima kasih zawawi sudi pinjamkan tangan tangkap gambar kami. 

jangan hepi sangat laporan penuh tak hantar lagi. 10hb hantar laporan dan 23hb hantar buku. haha. november tu tak jadi pulak dah. mana nak study untuk exam. taklimat beratur. internship pun nampaknya ada perubahan keputusan. nak balik. nak balik. 

kalau dulu yakin sangat nak internship kat sini tapi bila cik eja ajak berkali-kali intern dengan dia, aku terasa pulak nak balik. ada dah tempat tinggal dan sekolah aku hanya perlu setuju. bukan taknak intern kat sini cuma lebih fikirkan mak ayah. nanti nak posting kat sini. takkan 3 bulan ni pun nak kat sini jugak. mak ayah tu dah tua. tak tahu banyak mana lagi masa dengan dorang. takla cakap yg tua pergi dulu. kot aku yg muda jalan dulu mana la nak tahu. tapi rasanya nak dekat dengan dorang untuk 3 bulan ni. tak tinggal kat rumah tapi mungkin boleh balik tiap hujung minggu. pape pun masih lagi menanti keputusan michelle. kesian jugak kalau dia sorang. dia pun fikirkan mak dia. lama sangat kot jauh. 5 tahun tu. aku nak sangat 3 bulan ni je dekat dengan dorang. tahun depan tak tahu lagi kat mana. tahun depan takleh pilih dah walaupun aku yg pilih. jadi 3 bulan ni jelah peluang. takleh nak bagitahu ummi dulu sebab takleh nak decide. 

bukan tak sayang, tak sedih nak tinggalkan family kat sini tapi kat sana pun family jugak. dari kecik aku dgn dorang. kadang rasa macam anak derhaka asyik nak pilih jauh dari dorang. taknak balik sebab itu ini. semua nak mudah untuk aku je. tak fikir pun dorang rasa apa. mungkin kat mulut je kata takpe tapi dalam hati siapa yg tahu. ada jugak ayah cakap kau nak naik apa pergi sekolah kalau kat sana. seperti biasa aku jawab tanpa fikir perasaan orang. aku fikir mudah bagi aku je. last sekali ayah mengalah. buat apa nak bawak balik barang kalau nak tinggal kat sana. tu jelah ayat bapak aku. ohh tidak!! aku rasa nak balik sekarang jugak. manja-manja camni nampaknya takleh lagila nak beralih arah. setia dgn mak ayah dulu. macam mana pun aku harapkan yg terbaik. mana yg terbaik kat situ la aku. kalau boleh taknak dorang rasa aku menjauh. taknak dorang rasa aku dah lupakan dorang. 


No comments:

Post a Comment