Friday 18 September 2015

- tinggal kenangan jelah-

dah lama tinggal jadi kite nak taip panjang-panjang.

lupa tarikh : Minum petang rumah encik samudin.


banyak-banyak kelas math 1 ni jugak disayang. eh terperasan.
5 tahun kemudiannnnn baru nak datang. eh dorang tu dah boleh duduk sama. 
eh ada dia dalam gambar. salim kembali.. opps namanya naqi. 
alhamdulillah dah nak habis ni dorang ok. 

apa la kita ni. nak habis semua benda takleh nak bersabar. dulu boleh je sabar. sekarang jangan semua benda nak kata "aku dah lama pendam". papepun mekasehla sebab sudi sama-sama lagi dgn kami. dua tiga kali dah mintak maaf semalam dan hari ni. jangan simpan pape lagila ye. kot interview spp nanti kita jumpa kat ipoh. boleh jugak cakap kat ayah "ni kawan aku". 5 orang kami dari perak tapi agak mustahil kita nak terjumpa, terserempak or tersepak sebab masing-masing jauh. perak tu besar jugak ye. 

minum petang yg sampai ke malam. tapi kami bertiga jelah yg lain balik dulu. si dayang tak jumpa jalan balik rumah ummi dia. encik samudin kawan ayah dia so encik samudin atau ummi selalu la jemput si dayang datang tapi dia ni asyik segan. hmm.. jadinya 5 tahun kemudian baru datang lagi. maka dgn itu lama la kami kat situ. dulu datang tanpa tudung hanya berbaju kurung sekarang kite datang guna tudung dah.

tetibe ade encik khairul. eh encik.
encik datang nak tengok kami sopan ke tak kat rumah orang. hehe,




15.09.2015 : Dinner



mungkin dah takdir aku jejak kaki ke sini. memang dari mula taknak pegi. membazir segala bagai. taknak bayar tapi dibagi syarat yg mendatang marah. kalau taknak pegi pun kena bayar jugak. banyak cantik muka kau yan. takpe yan kami bayar sebab kami sayangkan persahabatan kita. sebulan dua berlalu, aku pun datangla dengan rowena jubah. kawan-kawan kite zawara malam tu. sekali tu jelah zawara. pasni kite cari yg kat pasar malam tapi tu pun sama harga dgn zawara. semua benda nak mahal. 

malam tu pas makan encik duduk dgn kami. maka dgn itu dapatla encik tengok perangai bebudak yg sensitif dgn kamera. encik pun penat tiap orang nak ambik gambar dgn encik. lama-lama encik taknak senyum dah. 

encik jangan balik dulu kita tangkap gambar
khamis nanti kita tangkap gambar
khamis kami tak bling bling dah
akhirnya encik tak balik. yeayy. 


17.09.2015 : Suprise!!!



pesan ayah, daddy, abah... tapi sampai akhirnya panggil encik.



memang bukan orang yg terlalu mesra tapi takpe sebab anak-anak suka mengada-ngada. selalu perhati kami dari jauh. perjumpaan mentor-mentee jarang sekali. kalau encik kata nak jumpa mesti ada yang kena. 


aku nak tengok kau nangis, nangis sekarang. 
aku tahanla, aku kebal. 
majlis perpisahan memang akan jadi drama air mata.

jam 3 kami datang jabatan math salam-salam pastu pura-pura babai encik. encik kami nak balik dah. encik bagi la kami pen yg dibeli kat ostolia. hmm ingat jugak encik kat kami.

izat : encik beli kat kedai runcit ke?
mun: ish budak nii.. nila hasil didikan encik, kami tak matang.
aku : encik kami semua tak kawen lagi. kelas lain ada yg dah kawen.

macam tak membesar je kami ni. sel otak macam tak berhubung dalam 5 tahun ni. akhir ni baru encik tanya siapa nak kawen dulu.. takde sape pun nak jawab. tapi aku tahu la orang tu tak lama lagi. kita tunggu jelah hari dia. ingat pesan encik yg sabah sarawak tu. nak kawen bagi tarikh dekat-dekat senang encik nak datang. aku pulak kalau korang tak jemput setahun sebelum memang aku tak datang.

ingatkan encik tahu dah sebab selisih dgn encik masa nak pegi bukit tinggi. selamat encik tak tahu. mekaseh kat andah dan adik-adik sudi bersubahat dgn abang akak. dua kali dah encik kena. encik cakap dia dah cerita kat andah yg kami dah balik. haha. happy birthday encik. terpaksa sambut awal. 29 kami takde dah. babai encik. kali ni betul-betul punya. moga kita jumpa lagi time hantar tesis. merangkak la nak datang hantar tesis tu.

18.09.2015 : breakfast dgn encik faisal



breakfast dgn encik faisal pulak.
encik sanggup ambik kat asrama tapi balik jalan kaki. semua tudung punya hal. dua rakan tu cakap kat sana nanti susah nak cari tudung. tetibe kite suka pashmina. elok la tu harga pun murah sikit daripada tudung betul tu. lagi pendek lagi murah kan?? jangan bagi harga mahal sangat nanti kami terpaksa guna yg pendek. eh takla. kami cari pengganti tudung yg mahal. wide shawl ade. pashmina ade.

aku ni suka tersasar. aku nak cerita pasal makan bukan tudung. patutla buat kerja lambat siap. susah betul nak fokus.

encik cerita kat makcik kedai yang dia dah lama dengan kami. dari kecik sampai tinggi. yeke tinggi?
makcik kedai cakap "mesti sayang kat encik kan?" laju je jawab, hmmm kami sayang encik.
banyak betul kasih sayang ni. semua orang nak sayang. tapi tak semua yg kita sayang kita boleh bawak. wuuu sedih. sayang tapi kena tinggal jugak. dah jumpa ni dapatla aku pulangkan buku yg aku pinjam 2 tahun lepas rasanya. harap ni bukan kali terakhir. nak jumpa lagi lepas ni. encik tanya antara kami siapa yg dulu. hmm. tak tahu la. yang penting nanti kami jemput encik. masa nak pegi encik tengok muka taip orang katanya nak rakam dalam ingatan. mujur hari ni dapat tahan air mata. semalam tak tahan sebab ramai sangat nangis. kite nak jadi kebal pun takleh. ish bebudak ni.

encik kata macam tak besar-besar.. macam masa pp dulu.
kami awet muda atau kami tak matang?


hari ni michelle balik.. dia kena pegi penang dulu. dia pergi dgn janji dia akan kembali. mungkin akan kembali. untuk kita berdua, mungkin kita akan jumpa lagi. dia dah sampai penang baru aku teringat aku lupa nak pulangkan barang dia & bayar air aku ritu. mujur halal.

malas betul nak hantar kawan balik ni.. murah sangat air mata kami. pasni kena hantar ana dgn mun pulak. adoii. dulu hantar balik raya pun nangis ni lagila nak balik selamanya. sakit jiwa aku. aku nak balik awal la. biar korang pulak kena tinggal.

wi, ko kan kalau nak post gambar pilihla yg semua cantik. ni tak ko pilih ko punya je hensem.
pesan utk kawan-kawan.. nak post gambar tu jangan tengok muka sendiri je, tengok muka orang lain sama. geram aku.

esok sabtu pastu ahad. hmm. nak kata sedia ke tak. entahla. tengok keyakinan aku tinggi mana masa tu. mak cakap dia dah bagitahu. hari tu belum.. tapi ayah diam lagi. sekarang tak tahu la nak buat apa..............................

pasni takde kawan.
haa awak sudi tak jadi kawan saya?
eh tetibe. kat atas bukan main kau aku.

No comments:

Post a Comment