Sunday 12 July 2015

Buku + Anas + 6.0


Yeah... dapat buku.
sebelum subuh aku dah tunggu pengumuman pemenang buku. malam tu nasib baik aku tak tunggu si admin tu tak umum pulak. mujurla dia janji balik sebelum subuh. macam biasa bila dah keluar senarai nama aku dengan nervous yang amat sangat scroll cari nama. hmm.. macam takde je.. takpelah.. tak lama pastu, alhamdulillah.. ada jugak nama aku. aku yes yes sharry buat muka pelik. mende budak ni happy sangat time sahur. 4 buku tu tak tentu lagi dapat yang mana. aku nak cerpen je tapi dorang tak boleh nak bagi yang kita mintak nanti tak adil. hmm. takpela dapat mana-mana pun. 







 Jumpa Ananas



berapa lama dah tak jumpa anas?? hmm. tak ingat. macam biasa dia mula-mula tu dia malu-malu. salam pun taknak. main pun taknak. duduk lama sikit baru hilang malu dia. bila dah tak malu aku yang jadi mangsa. kepala badan aku jadi highway kereta dia. siapala dulu tu ajar dia main camtu. anas ingat kot mata hantu yang aku selalu buat kat dia. budak yang main dengan aku dapatla tengok mata tu. anak buah kat rumah biasa dah tengok. yang paling best sekarang ni bila aku peluk kacau dia, dia tak nangis dah. dia gelak je. budak ni best time dia dah tahu respons. time baru-baru lahir aku tak suka nak jaga sebab dorang tidur je.. ada orang cakap eh biarla dia tidur senang nak buat kerja. memangla tapi aku nak dia main dengan aku. anas takyah besar dah, cukupla macam sekarang ni. pandai dah senyum tengok kamera sekarang ni. 



6.0 yang terakhir


bertuah korang dapat bukak puasa dengan dena bahrin. sorry dena aku pinjam nama jap. dena merujuk pada shawl yg dipakai. style dena la sangat. tak sama pun. tiap hari ada je yang balik. tak sabar sangat pun dorang nak balik. kalau takde banyak peraturan aku pun lama dah hilang dari sini. 6.0 tinggal kami 4 orang. disebabkan tomyam seni tutup kami pilih rosli bihun sup. berapa kali dah aku makan sup bulan puasa ni. sharry marah bila kami bertiga pegang handphone. semua sibuk dengan handphone. eh takla sharry, tadi aku tak pegang pun. aku tengok kau, kau tengok aku. kau tak cakap pun dengan aku. 

hari ni michelle pulak balik. tinggal aku dengan sharry memang tak pegi mana la kami ni. duduk dalam bilik diam-diam sudahla. esok-esok nak kena masak sendiri dah kot. lambat pulak rabu ni aku pun nak balik jugak. 


dalam proses siapkan esei.. esok-esok nak cuti dah. kena siap sebelum balik takla nanti lepas cuti tak tidur buat kerja. 


No comments:

Post a Comment