Thursday 2 July 2015

Pakaian. Muslimah ke tak?

siapa pulak budak ni??

anak siapa la dia ni. budak ni kalau senyum tak nampak gigi tu tak sah.. biarkan dia rasakan diri dia comel camtu.

gambar ni rasanya ditangkap time nak bukak puasa kat rumah puan Asiah. aku pun lupa time ni budak ni dah Islam ke tak.. lupa sungguh ni tapi rasanya Islam dah. tudung tu mestila kawan dia munirah yg tolong bagi pakai. dia mana tahu nak pakai. nak tunggu dia pakai setahun pun tak tentu siap. 

bab pakaian : 
adela si munirah tanya 'lepas cuti ni kau nak terus pakai macam kami ke?'
aku macam biasa tak boleh nak jawab soalan camtu dengan pantas, aku buat tak dengar je. sorry la. 
takde masalah bagi aku nak pakai sopan ni sebab sebelum tu pun aku memang pakai baju lengan panjang.. sorryla malu nak tunjuk tangan. hmm. pakaian aku time tu aku ikutla kawan-kawan yg rapat ni pakai apa.. masa cakap nak beli tudung ummi terus sudi temankan aku beli tudung and ummi yg bayarkan. aku mestila tolak tapi ummi excited sangat. ok terima la rezeki mu. sebelum Islam aku duk fikir nanti kalau aku Islam aku kena beli baju muslimah pastu baju kena padan dengan tudung, mana nak cari duit. (salah satu topik perang dalam diri aku). biasala tak yakin rezeki tu dah ditentukan. 

TUDUNG ni mula-mula pakai memang nampak lawak sangat. ish tak padan betul. tapi sekarang rasa tak cantik pulak tak pakai tudung (ok dia perasan cantik). daripada tudung kena pakai stokin or sarung kaki. panggil sarung kaki sebab nak padan dengan sarung lengan. pastu tudung jarang kena pakai inner.. cerita pasal inner ni aku tengah cari inner ni sebab yg beli sebelum cuti ritu hilang.. sobs.. sobs. nak beli baru tapi takde pulak yg nak jual. ada jumpa yg ninja punya. aku bukan nak jadi ninja. masalah-masalah.

balik kat cerita tadi - mula tu rasa macam banyak sangat nak kena pakai ni.. panasla jugak. paksa jugak diri pakai semua tu. manusia ni kena paksa baru la boleh biasa. kalau tak sampai sudah tak ke mana. lama-lama biasa la aku dgn pakaian aku tu.. 

sesiapa yg ada jual inner tudung tu tolongla jual kat aku 2-3 helai. sebab aku nak sangat. puas dah aku cari kat merata tempat. akak yg jual kat pasar malam tu pun dah takde. yg lama tu hilang atau pun aku tinggal kat rumah. tiap kali cuti aku bawak tudung balik walaupun tak pakai. kot tetibe ayah cakap ha kau boleh pakai tudung. 

malam tadi sehelai instant shawl selamat masuk dalam almari aku. instant shawl aku yg pertama. yg ni aku jumpa kat ghaisan ghaisara kat depan secret recipe.. instant shawl dorang memang labuh. sesuai la utk i. kalau nak tengok or beli online follow ig ghaisanqhaisara. akak tu letak pulak gambar customer lain kat ig.. dengan aku takde gambar pun. selama ni pakai shawl kadang senang nak buat kadang tu berpeluh jugak nak bagi elok. suka shawl ni sebab takyah nak iron sangat. jimat masa i. perkara yg aku tak berapa nak suka adalah gosok baju tudung or pape la.. kalau ada jodoh nanti pliiisss encik husband iron baju sendiri. yg lain aku boleh buat, satu ni je aku mintak tolong. 

tu jelah cerita tentang pakaian. pakaila apa yg kau nak yg penting kau selesa dan sejuk mata  yang memandang.

No comments:

Post a Comment