Thursday 2 July 2015

WELCOME!!! -pembuka bicara-

..ASSALAMUALAIKUM..

dulu-dulu ada blog lepas tu aku delete sebab ada yg menyakitkan dan melukakan hati aku yang rapuh..
dah tu kenapa nak buat balik?? sebab banyak sangat benda kat kepala aku ni haa.. aku kena keluarkan dan ofcozla kena tulis.. nak tulis kat buku?? hmm dah cuba tapi malasla nak tulis. dahla tulisan tak secantik cakar ayam nanti tak tenang hati aku baca.  aku tulis semula blog ni dengan niat :
- memberi inspirasi kpd orang bukan Islam utk kenal Islam or yg dah   ada niat nak memeluk Islam tapi macam payah je.. 
- memberi kesedaran kpd orang yg dah Islam utk bersyukur dilahirkan   sbg Islam (tak mudah jalan mualaf ni. aku dok berperang dulu nak pilih Islam. perang dgn  diri sendiri la)
     cukup tu jelah selain utk keluarkan cerita-cerita dalam otak aku..

aku akan tulis tentang pengalaman aku.. kisah aku la kot. sebab aku je yang tahu diri aku macam mana. kalau rasa nak kenal silakan baca. 


bahasa yang digunakan semestinya bahasa yg aku selesa. bahasa tinggi-tinggi ni tak padanla dengan aku yg dikatakan pandai menulis. tulis benda merepek aku pandaila. takpe aku usaha jugak tulis buku nanti. kot boleh terbitkan tulisan dalam blog ni. tu pun kalau aku rajin. nak menulis ni kena tak tahu malu dan kena syok sendiri jugak kot. tulis macam ada orang nak baca. 


jangan pelik kalau ilmu tentang Islam tu tak tinggi mana sebab aku masih baru. 3 tahun dah weyhhh.. baru apanya.(ok tu mungkin alasan tapi betul la aku memang tak banyak ilmu)

aku akan cuba update sekerap mungkin sebab banyak cerita aku ni.. duk lama-lama dalam kepala ni buat aku tak lena tidur je. 

lepas kau baca banyak-banyak akan ada dua kemungkinan :
makin kenal makin suka
makin kenal makin tak suka

ig : ena_zaakirah
fb : ena zaakirah zamffri
wechat :takpayahla
telegram wasap aku ada.
tu jelah yg ada. tu pun dah cukup buang masa.

harap aku tak berhenti dengan satu entry..

No comments:

Post a Comment