Friday 3 July 2015

I Don't Know






budak-budak takde keje 

muka yg terselindung di sebalik daun. ada yang boleh cam ada yang tak boleh.. sebab apa?? sebab tak kenal or tak tahu ciri-ciri kawan tu. saya pernah mms gambar ni kat akak saya then suruh dia cari saya. haaha. masakan kau tak kenal adik kau sendiri. baju apa dia ada, selipar apa dia pakai, kurus ke gemuk.. mujurla akak aku ni bijak pandai. dapat jugak dia teka. 

dalam perhubungan or perkenalan.. aku lebih suka bagitahu benda sebenar dan tunjukkan diri aku yg sebenar sebab aku taknak pura-pura. kalau aku tak macam yg dia nak, okla takpe (ah aku taknakla dia ni, ingatkan baik sangat).. ok takpe kalau taknak tapi kena cakap awal-awal jangan buang masa. kalau aku pura-pura nanti dia fikir aku ni baik sangat. nanti aku jugak yg susah. aku bab menyusahkan diri pura-pura ni memang aku malas. aku tak tahu aku cakap je. cakap je I DON'T KNOW. aiman cakap its okay not to know everything. sakit jugak nak cakap I DON'T KNOW tapi tu lebih baik daripada menipu. 


bukan merendah diri tapi aku tunjukkan tahap mana aku berada. so senangla orang nak menilai dan dia takde hak nak salahkan aku di kemudian hari. 

kalau diakhir penilaian tu aku gagal, aku tahu kita takkan pernah sesuai. walau baik macam mana pun dia kalau dah rasa tak sesuai  maka takkan serasi hingga akhirnya.  mungkin yg baik pun hanya datang sebagai ujian. hanya datang untuk memberi pengajaran. hanya datang untuk tambahkan ilmu aku (erkkk). 

No comments:

Post a Comment