Saturday 1 August 2015

-Baju Kurung-



tengok gambar budak-budak sekolah menengah sambut raya. 
bestla sambut hari raya pakai baju kurung or baju raya. kami dulu tak camtu pun.
lupa dah sekolah dulu ada sambut tak. macam tak je. ada kot.

baju kurung.. hah, teringat pulak sekolah menengah dulu tak suka pakai baju kurung. maksudnya baju corak bunga-bunga warna-warni. kalau uniform sekolah tu aku pakaila. tak suka ah pakai baju kurung macam tak sesuai. tak best. lagipun baju kurung utk orang melayu. kite asli sejati tak pakai baju kurung. tak cerdik jugak aku masa tu. 

kawan-kawan selalu suruh pakai baju kurung. dorang nak tengok sangat aku pakai baju kurung. time aku pakai semua tunjuk muka eksaited. apa ada kat baju kurung tu? rasa tak selesa sangatla pakai baju kurung. pelik sungguh. tak heran pun takde baju kurung kat rumah. disebabkan tak suka masa sekolah menengah, aku kena beli banyak baju kurung masa nak pegi ipda. kat sini tak pulak aku rasa baju kurung tu utk orang melayu. sebab aku tengok bangsa lain pakai jugak kot.  sekarang jangan cakap baju kurung, jubah pun aku sapu.

banyak je aku tak suka dulu-dulu tapi sekarang aku okay dah. 
nama pun manusia kalau tak berubah memang pelik la. 
tapi pastikan berubah ke arah yg lebih baik jangan ke lain pulak. 

No comments:

Post a Comment