Sunday 2 August 2015

-Tak Selamanya Gerhana-

ALHAMDULILLAH. 
memang tak selamanya jernih tapi tak selamanya jugak gerhana.
ya ALLAH bersyukur sangat-sangat benda ni selesai. ( nak nangis kite).

tipulah kalau kata tak rasa kehilangan budak yg paling manja rasanya antara kawan aku. sunyi sepi tanpa berita sejak peristiwa itu. 

kadang tak perasan kite yg buat dia jadi camtu. ingatkan saja-saja. ingatkan dia sibuk. nasib la dia ni jenis yg terus terang. pastinya kami ada penjelasan untuk apa yg berlaku. kalau itu puncanya, maka kami jelaskan satu-persatu. 

moga benda ni jadi pengajaran utk kita. kita perbetulkan & perbaiki semuanya. tak mudah sebenarnya tapi kita cuba la ye. yg mana kecik-kecik kita cuba tak ambik kira. 

rindu. serius rindu. alhamdulillah malam ni bilik penuh dgn gelak dan tawa. tolong. tolong. tolong jangan camni lagi. mesti junior pelik kenapa meriah semacam. biasalah senior baru berbaik. 

si dia bawak pizza utk celebrate pertemuan kami setelah berpisah sementara. 
TQ chel sebab terus terang. TQ jugak sebab ambik langkah pertama untuk jernihkan suasana. maafkanla segala silap dan salah. kite mintak maaf dah depan-depan bukan tulis kat sini je. 

petang tadi sharyn tak henti sorry pastu bagi new york cheese kat ana. aku pun sedih jugak pagi tadi sharyn. cheese aku mana? aku tumpang gembira sebab ny cheese tu aku suka.

budak-budak kat sekolah selalu bergaduh bertumbuk tapi esok-esok kita tengok dorang kawan balik macam tak pernah bergaduh. harap camtu jugakla kita. kita lupakan yg lepas-lepas. 



ni bunga paling cantik  aku lukis


aku tak berniat pun nak tulis nama tepi tu. aku lukis bunga je. ajie yg letak nama. tak sangka cukup 6. anak-anak ummi dan ayah. anak-anak yg kadang tak menyenangkan hati. ajie tak tulis ikut urutan tua tu. patutnya ajie susun ikut umur. takpelah. biarlah rahsia.

i love you.
you love me.




No comments:

Post a Comment