Thursday 6 August 2015

---------------------------------

boleh cakap, boleh bagi pendapat tapi jangan memaksa. seperti mana yg di sana perlukan masa, yg di sini pun perlukan masa. yg aku perlukan nasihat, cadangan, pendapat bukan arahan. 

cantik dah ayat mula-mula tu, aku rasa aku dapat terima tapi bila aku dengar 

"saya tak kisah kamu nak buat camna pun, saya nak benda ni selesai"
tetibe kejahatan aku muncul. aku taknak. aku bosan dgn maaf yg takda makna. 

sangkakan panas hingga ke petang rupanya hujan di pagi hari (cuaca jitra sekarang).

kalau boleh diberikan hati yg baru utk digantikan hati yg kurang tabah dalam menghadapi dugaan dan ujian pastinya aku mahu. 

yang bercakap mungkin tak mengerti. orang yg ada kawan rapat/kawan baik maksudnya dia pandai berkawan. yg sorang-sorang ni biasanya bermasalah. (munirah:2015)

bukan hati tak kasih sayang tapi mustahil la aku or kami nak ikut cara dia
"sedangkan PM pun kami tak ikut, nikan pula kawan"
baru je teringat, sedangkan suruhan/ larangan Allah pun selalu tak ikut nikan pulak manusia.

apa definisi terima seadanya??
bila ditegur kata orang tak terima seadanya. padahal orang tegur utk kebaikan.
kau fikir, aku fikir. aku menegur utk memperbaiki bukan nak buat kau lari.
tak guna kau berikan permata poh kong  kalau kesilapan yg sama kau ulangi.
lama-lama maaf tu tak berharga.

soalan yg aku paling nak tanya.
aku dicipta utk dijadikan bahan gurauan ke?
aku dicipta utk dijadikan bahan kutukan ke?
remeh bagi dia tak remeh bagi aku.

sedangkan dgn family lagi kita terasa, inikan pulak kawan.
aku dah ada jalan penyelesaian cuma aku perlukan masa.
kalau jarak ini dapat memberi pengajaran kepada kita biarlah kita jauh utk seketika.
moga maaf kali ini lebih bermakna.




No comments:

Post a Comment